Do’s en dont’s om hoofdpijn te voorkomen

Onderzoek toont aan dat verschillende producten de kans op hoofdpijn vergroten. Gelukkig zijn er ook producten die de kans op hoofdpijn juist verkleinen. Hieronder een overzicht van de do’s en dont’s.

Do’s

Spinazie

Deze bladgroente zit vol riboflavine, een soort vitamine B, dat helpt om hoofdpijn te voorkomen.

Watermeloen

Wie te weinig water binnen krijgt, kan uitdrogingsverschijnselen krijgen. Dit kan vervolgens voor hoofdpijn zorgen. Door producten als watermeloen te eten, kun je de juiste hoeveelheid water binnen krijgen zonder te drinken.

Aardappelen

Ook het eten van aardappelen is een goede manier om hoofdpijn te voorkomen. Aardappelen zitten vol kalium, een mineraal dat werkt tegen hoofdpijn. In bananen zit ook kalium, maar in mindere mate.

Vette vis

Tot slot is ook vette vis een aanrader. De vetzuren van de omega 3 hebben een ontstekingsremmende werking, waardoor je hoofdpijn af kan nemen.

 

Dont’s

Oude kaas

Hoe ouder de kaas, hoe meer tyramine erin zit. Tyramine is een stof die hoofdpijn kan veroorzaken. Wie kaas eet, doet er dus goed aan om voor jonge kaas te kiezen.

Thee en vruchtensappen

Al deze producten bevatten de stof tannine, ook deze stof kan hoofdpijn veroorzaken. De stof zit ook in rode wijn.

Voedingsadditieven

Ook zijn er verschillende voedingsadditieven die hoofdpijn kunnen veroorzaken, waaronder suiker,  aspartaam en nitrieten. Kijk dus goed op de verpakking of één van deze voedingsadditieven in het product verwerkt is.

voeding-tegen-hoofdpijn
Bron: Laurenconrad.com

Author: Peter

Share This Post On