Stop de plofkip!

Al jarenlang voert Wakker Dier actie tegen de verkoop van plofkippen in de supermarkt, maar nog steeds worden plofkippen in grote getale verkocht. Daarom heeft Wakker Dier begin 2013 de campagne hervat, met steun van de Dierenbescherming, de stichting Natuur en Milieu en staatssecretaris Dijksma.

De campagne

Met behulp van televisiespotjes en grote campagneposters wil Wakker Dier de consument ervan bewust maken wat plofkip is en dat het beter is om dit product in het schap te laten liggen. Ook spoort Wakker Dier supermarkten en andere bedrijven aan om plofkippen te vervangen door kip met het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming.

Wie zijn al omgeschakeld?

De campagne “Stop de plofkip” is niet zonder succes, verschillende grote bedrijven als KLM en Unilever hebben al toegezegd om geen plofkip meer te gebruiken. Wil je weten welke bedrijven nog meer zijn omgeschakeld, of wie er juist nog wél plofkip verkopen? Kijk dan hier.

Wakker Dier commercial ‘Plofkip bij AH en Jumbo’

Author: Peter

Share This Post On